نوشته شده توسط : ana1881

آیا تا به حال فکر کرده اید که 1 قاب زیبا چقدر می تواند در زیبایی عکس های شما نقش داشته باشد؟ 1 قاب تابلو روان مناسب با عکس شما نه تنها به زیبایی خانه ی شما کمک می کند بلکه با هر بار نگاه کردن به آن خاطره ای زیبا را به یاد شما می آورد. حال تصور کنید که شما می خواهید یک مغازه باز کنید اولین چیزی که جلب توجه می کند تابلویی است که شما در سردر مغازه ی خود نصب کرده اید. این تابلوها در جذب مشتری های شما خیلی نقش بسزایی را ایفا می کنند.به یک نمونه از تابلو های جذاب مغازه ی مکدونالد توجه کنید:

 

 

استفاده از رنگهای گرم  مانند قرمز و زرد که باعث به وجود آوردن اشتها در آدمها می شود و همچنین تابلوهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده به جذابیت این مغازه افزوده است.

یا به این نمونه عکس توجه کنید :

 

 

اولین حدسی که می زنید چیست؟   بله رستوران. این یک مغازه ی استارباکس واقع در سیاتل امریکا می باشد.این مغازه با سردری ساده و تزیینی زیبا کاملا حس پذیرایی و گرما را به شما می دهد.حتی اگر شما گرسنه هم نباشید بازهم دوست دارید وارد این رستوران شوید و لحظات خودتان را آنجا بگذرانید.به خصوص که این رستوران واقع در محله ی دانشگاهی می باشد که کاملا این فضا با این محیط سازگاری کامل دارد.

آیا برای شما پیش آمده که تابلوی مغازه ایی باعث داخل شدن شما به آن مغازه شود حتی اگر هدف شما حتی خرید هم نباشد؟؟

یا اینکه اینقدر تابلوی مغازه جذاب بوده باشد که به یادتان تا مدتها مانده باشد؟

منبع



:: برچسب‌ها: تابلوهای زیبا, مک دونالد, قاب تابلو روان, رستوران, caption frame ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 شهريور 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ana1881

حس مالکیت یکی از قویترین احساس های همه ماست ، انسان ها دوست دارند چیزهایی زیادی را به دست بیاورند بدون اینکه چیزی از دست بدهند.برای همین سایت های تخفیف مانند نت برگ ، تخفیفان به وجود آمدند . سایت های تخفیف دهی به این صورت کار می کنند که خدمات و کالا ها را با تخفیف های چشم گیر از کسب و کارهای مختلف در سایت های خود قرار می دهند ، چون میزان درصد این تخفیف ها بسیار چشم گیر است ( گاهی بالای ۸۰ درصد تخفیف) بسیار سریع به فروش می روند.
کسب و کارها چرا اینقدر تخفیف می دهند؟
به دو دلیل 
دلیل اول ) پرکردن موقعیت های مرده در کسب و کار خود 
مثلا استخرها در روز های شنبه یا یکشنبه خیلی خلوت هستند ، در گاهی موارد استخرهای بزرگ تا ۵ نفر هم مشتری ندارند و تقریبا از بالای ۹۰ درصد پتانسیل استخر استفاده نمی شود یک مدیر هوشمند به وسیله وب سایت های تخفیف می تواند این فضاهای خالی را بفروشد و علاوه بر این افراد بیشتری را با استخر خود آشنا کند و کسب و کار خود را گسترش دهد.
دلیل دوم ) تبلیغات  و بازاریابی
خیلی ها اعتقاد دارند که اگر مشتری یک بار از آنها خرید کند تا همیشه مشتری آنها خواهد شد. برای همین بسیاری از کسب و کارها مانند آرایشگاه ها برای طراحی ناخن تخفیف ویژه ای را در نظر می گیرند ، معمولا بسیار دیده شده که خانم ها با نیت طراحی ناخن به آرایشگاه می روند ولی خدمات دیگری مانند کوتاه کردن مو ، آرایش صورت و ابرو و دیگر مواردی که جای گفتنش اینجا نیست را هم انجام می دهند در این موارد حتی اگر طراحی ناخن به صورت رایگان هم انجام گیرد آرایشگر محترم سود خود را می کند و در یک معامله برد – برد هم مشتری و هم فروشنده سود خواهند نمود.
برای خریداران ایرانی هیچ چیزی لذت بخش تر از تخفیف نیست. شاید به خاطر همین باشد که روز به روز به سفارش های طراحی سایت های افزوده  می شود . 
راستی شما دوست دارید در چه چیزهایی تخفیف بگیرید؟

منبع: شرکت بازاریابی تاو



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ana1881

همه فعالیت های بازاریابی و تبلیغات وقتی معنی واقعی خود را نشان می دهند که فروش اتفاق بیفتد. بسیاری از مردم فکر می کنند که این کار راحتی است و اینکه می دانند چه می خواهند بگویند. شما پشت تلفن تنها ۱۰ ثانیه برای جلب توجه طرف مقابل وقت دارید و معمولا هم شانس دیگری نخواهید داشت.
ده ثانیه خیلی زود می گذرد.
برخورد اول شما باید آنقدر موثر باشد که تا آخر مکالمه شما را همراهی کند. بهتر است که همیشه آماده باشید. راه های یک فروش موفق داشتن یک نمایشنامه فروش آماده و ارائه ای متفکرانه است که هرآنچه که می خواهید بگویید را برای شما می گوید. تمام اینها نیازمند داشتن ارتباط و آماده بودن است. هدف شما نوشتن یک نمایشنامه فروش برای مشتریان احتمالی است، البته یک نمایشنامه ای که شما را به فروش قطعی برساند.
یک نمایشنامه موفق فروش از چه چیزهایی تشکیل شده است؟
نمایشنامه را همانطور که صحبت می کنید بنویسید و سعی کنید مفید و مختصر هم باشد!
زبان نوشتاری و گفتاری با هم تفاوت زیادی دارند. اگر نوشته شما به زبان نوشتاری باشد به نظر ساختگی خواهید بود. مردم به طور عادی با ساختار های شکسته و گاهی هم دستورزبان غلط با هم صحبت می کنند. اینکه شما واقعی و عادی به نظر بیایید بسیار مهم است پس اگر برایتان سخت است ابتدا با ضبط صوت صدایتان را ضبط کنید سپس همان را بنویسید.
لازم نیست از مشتری بپرسید که “امروز حالتان چطور است؟” یا ” میشه چند لحظه وقتتون رو بگیرم” یا هر سوال دیگری. اول نام مشتری را بپرسید، بعد با او احوال پرسی کنید، سپس خودتان را معرفی کنید:” من…… هستم از شرکت…..”

منبع: شرکت بازاریابی تاو



:: برچسب‌ها: نمایشنامه فروش | قسمت اول ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ana1881

بازاریابی شبکه ای در ایران یکی از پدیده های عجیب در ده سال گذشته بوده است ، در ایران تقریبا همه ، بازاریابی شبکه ای را با نام گلد کوئست می شناسند ، شاکیان بسیار ، بسیاری از آدم هایی که که پول خود را از دست دادند و درصد کمی که سود کردند، بعد ها پای محصولات آرایشی اوری فلیم به دنیای بازاریابی شبکه ای باز شد. که آن هم با برچسب غیرقانونی بودن و بسیاری از برچسب های دیگر به حاشیه رانده شد.
در چند سال گذشته ، شکل جدیدی از بازاریابی شبکه ای که تقریبا از همه ارگان ها مجوز دریافت کرده است حضور پررنگ تری به خود گرفته است ، هر چند که در زمان نوشتن این مقاله بسیاری از این شرکت ها به خاطر آنچه تخلف از قوانین گفته می شود به حالت تعلیق در آمده اند.
نکته جالبی که در بین مدیران و بازاریاب های سیستم بازاریابی شبکه ای دیده می شود این است که آن ها معمولا در ۵ دقیقه اول معرفی سیستم خود به این نکته اشاره می کنند که :

سیستم ما با سیستم گلدکوئست فرق می کند.

و این بزرگترین اشتباه این سیستم است که ممکن است تا پایان نتوانند جبرانش کنند.
اگر از یک جمع بخواهید به فیل آبی رنگ فکر نکنند : آنها به فیل آبی فکر می کنند.
اگر از یک جمع بخواهید به فیل قرمز رنگ فکر نکنند : آنها به فیل قرمز فکر می کنند.
تمام افرادی که این جمله را می شنوند که : “بازاریابی شبکه ای ، گلدکوئست نیست” احتمالا احساس می کنند این همان گلد کوئست است و یک تاریخچه منفی که در ذهن آنها بازپخش می شود ، شاید بسیاری از افرادی که در بازاریابی شبکه ای فعالیت می کنند به فعالیت های قبلی خود در گلدکوئست افتخار هم بکنند ولی بهترین روش برای قانع کردن افراد این است که ذهن آنها را از ایده های منفی دور کنید. و ایده مثبت و خوشایند خود را در ذهن او بکارید.

منبعشرکت بازاریابی تاو



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ana1881

کارت ویزیت شما یک تکه مقوایی نیست ،
کارت ویزیت رسانه شما است ، 
همین ابزار بازاریابی کوچک که خیلی وقت ها بی اهمیت یا کم اهمیت در نظر گرفته می شود می تواند روی آینده ارتباط های کاری شما تاثیر بالایی داشته باشد.
همیشه در هنگام طراحی کارت ویزیت این سوال ها  را از خود بپرسید :

۱) قرار است این کارت چه کاری انجام دهد؟
۲) چه کسانی قرار است این کارت را دریافت کنند؟
۳) وجه تمایز این کارت با دیگر کارت ویزیت ها چیست؟
۴) پس از دریافت این کارت مشتری چه حسی در مورد شرکت  ، تاریخجه ، اعتبار و … به دست می آورد؟

در قسمت های بعدی اطلاعات کاملتری در مورد یک کارت ویزیت استاندارد برای فعالیت های بازاریابی پرداخته می شود.

منبع: شرکت بازاریابی تاو



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ana1881

بازاریابی اینترنتی



:: برچسب‌ها: بازاریابی اینترنتی، بازاریابی ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ana1881

طراحی سایت



:: برچسب‌ها: طراحی سایت، بازاریابی ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ana1881

بازاریابی



:: برچسب‌ها: بازاریابی ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ana1881

بازاریابی گياهان دارويي

نویسندگان :
فرامرز محمدي نژاد حويق
استاد دانشگاه پيام نور 
سوسن پوررحمتي
دانشجوي كارشناسي مديريت بازرگاني دانشگاه پيام نور

TMBAچكيده :
گياهان دارويي به عنوان يكي از مواهب الهي است و چنانچه برنامه‏ ريزي اصولي در شيوه توليد و بازاریابی آن صورت پذيرد، مي‏ تواند علاوه بر درمان بيماري ها، سبب ايجاد اشتغال مولد، جلوگيري از تخريب جنگل ها و مراتع و حفظ محيط زيست گردد. از عمده ‏ترين مشكلات موجود بر سر راه رشد و توسعه گياهان دارويي، بازاریابی محصولات آن مي ‏باشد. بازاریابی صحيح سبب مي‏ شود ‏تا محصولات بر اساس نياز مصرف‏ كنندگان توليد و به نحو بهداشتي و مورد پسند در اختيار آنان قرار گيرد. به دليل ويژگي هاي خاص گياهان دارويي چون فسادپذيري، توليد فصلي و حجيم بودن، بازاریابی محصولات آن از حساسيت بالايي برخوردار است. عمليات بازاریابی شامل انبارداري، حمل و نقل، درجه‏ بندي، بسته ‏بندي و تبديل مي‏باشد. در سازمان بازاریابی نيز توليدكنندگان، واسطه‏ ها و مصرف‏ كنندگان نقش عمده را ايفاء مي‏ نمايند.

واژگان کلیدی: بازاریابی ، گياهان داويي، محصولات


مقدمه:
خداوند متعال هيچ چيزي را بدون فايده نيافريده و در هر مخلوقي حكمتي نهفته است. از جمله نعمات خدادادي گياهان دارويي مي‏باشند كه از قديم‏الايام بشر با آنها آشنا گشته و جهت معالجات بيماران خود مورد استفاده قرار داده است. پيشرفت‏هاي علمي و فن‏آوري طي دو دهه اخير، اهميت و نقش گياهان دارويي را در تأمين نيازهاي بشر به‌ويژه در حيطه درمان دو چندان ساخته است. امروزه با بهره‏گيري از روشها و فنون تخصصي، مهمترين مواد و تركيبهاي مؤثر گياهي شناسايي و در ساخت انواع داروها و تركيبهاي شفابخش بكار گرفته مي‏شود. اثرات جانبي داروهاي شيميايي، الزامات زيست محيطي و روند تدريجي گرايش به سوي فرآورده‏هاي طبيعي سبب شده‏اند تا به گياهان دارويي توجه بيشتر شود. با عنايت به موارد ياد شده به‌ويژه پوشش دادن اشتغال كه به عنوان مشكل اساسي كشور و فراروي مسئولان مي‏باشد، لازم است تا نسبت به ترويج كشت و بهره‏برداري اصولي و هم چنين مصرف فرآورده‏هاي گياهان دارويي اقدام عاجل صورت گيرد.
بي شك اين امر زماني تحقق مي‏يابد كه فرآورده‏هاي با ارزش اين گياهان در چرخه اقتصادي قرار گيرد. مادامي كه تنها به كمك دانش بومي اين گياهان توليد و به صورت سنتي به مصرف مي‏رسند، انتظار تحول در اين زمينه عاقلانه به‏نظر نمي‏رسد. بنابراين همكاري تمامي بخش ها و اقتصادي شدن اين فعاليت ضروري مي‏باشد.
عمده‏ترين مشكل سد راه محصولات گياهان دارويي بازاریابی آن است. زيرا چنانچه بازار مناسب براي توليدات مهيا باشد، بهره‏بردار مي‏تواند به كار خود ادامه دهد.



:: برچسب‌ها: بازاریابی گياهان دارويي ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ana1881

تاریخ درج مقاله : 9 تیر 1393
کاربرد هوش هیجانی در بازاریابی 

نویسنده:
نجیبه عباسی رستمی 
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان
najibeh.abbasi@yahoo.com

TMBA چکیده:
اساس علم بازاریابی در تأثیر گذاری بر رفتار انسان هاست. بازاريابي به عنوان فرآيندي مديريتي – اجتماعي تعريف مي شود كه به وسيله آن افراد و گروه ها از طريق توليد و مبادله كالا با يكديگر ، به امر تأمين نيازها و خواسته هاي خود اقدام مي كنند . انسان‌هایی در بازار بسیار اثر گذارند كه خوب می‌دانند در ورای همه منطق‌های ریاضی و علمی نیروی الهام و احساس كارساز است. نیرویی كه از بشر اولیه تاكنون همواره همراه بوده است و ما را نیز كه در سر خط حركت تاریخ قرار داریم همان گونه یاری می‌نماید كه اجداد اولیه‌مان را یاری می‌كرد. در واقع مدیران موفقی كه ساختار علمی بازار را می‌شناسند و هوش هیجانی را همچون خون بدان تزریق می‌نمایند شگفتی می‌آفرینند.
در این مقاله سعی شده است تا نقش و اهمیت هوش هیجانی در بازاریابی مورد بحث قرار گیرد. در ابتدا با مفهوم هوش هیجانی وارد بحث شده و سپس اهمیت هوش هیجانی در مدیریت بازار و اثربخشی بازاریابی شرح داده می شود.

واژگان کلیدی: هوش هیجانی، مدیریت بازار، اثربخشی بازاریابی .


مقدمه:
هوش هیجانی عامل مهمی در عملکرد فرد در زندگی و محیط کاری است. گلمن در کتاب "هوش هیجانی" بیان می نماید که IQ تنها 20% در موفقیت فرد در زندگی می تواند تأثیر داشته باشد و 80% بقیه را هوش هیجانی تعیین می نماید. (گلمن، 1995). هوش هیجانی کاربرد زیادی در بسیاری از رشته ها از جمله علم مدیریت و بازاریابی دارد. از آنجا که هوش هیجانی مفهومی است که بر مسائل شناختی و رفتاری تأثیر مستقیم می گذارد، از اینرو در زمینه بازاریابی می تواند تأثیر بگذارد. 
پژوهشهای اخیر در حوزه بازاریابی به اهمیت هوش هیجانی به عنوان یک عامل موثر در بازاریابی اثربخش اشاره دارند. هوش هیجانی یا هوش عاطفی در واقع یک ویژگی شخصیتی است که دارای مولفه هایی چون : شناخت عواطف شخصي، به کار بردن درست هيجان ها ، برانگيختن خود، شناخت عواطف ديگران و برقراري رابطه با ديگران می باشد. مهمترین نیاز یک بازاریاب موفق برقرارری ارتباطات اجتماعی مناسب است، تحقیقات نشان داده اند که افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند، ارتباطات موفقی برقرار می کنند، چرا که درک مناسبی از طرف مقابل و همچنین درک درست از احساسات و کنترل هیجانات خود دارند. 
در دهه های قبل از 1990، انسان های موفق، انسان های باهوش تلقی می شدند و آینده کسی که ضریب هوشی بالایی داشت با موفقیت همراه بود. اما امروزه در کنار هوش پدیده ای دیگر به نام هوش هیجانی مطرح است که بسیار مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. هیوم عقیده داشت، تکانه های هیجانی همه اعمال را بر می انگیزند و عقل چیزی بیش از توجه به حقایق و ایجاد منابع ارجاعی، درباره ی دنیای اطراف و اولویت دادن به دستوراتی که توسط هیجانات تعیین می شوند نیست. (صمدی و کیوان، 1392).



:: برچسب‌ها: کاربرد هوش هیجانی در بازاریابی ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1393 | نظرات ()